اخبار و مقالات صناملک
X
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
228 بازديد
اندیشه به سمت ملارد- پایین تر از تالار قصر داریوش-املاک صناملک

باغداری صنعتی چگونه است؟ بهترین راه احداث باغ بادام

باغداری صنعتی چگونه است؟ بهترین راه احداث باغ بادام

باغداری صنعتی چگونه است؟ بهترین راه احداث باغ بادام

باغداری صنعتی چگونه است؟ بهترین راه احداث باغ بادام

هیچ می­دانسیتد که به باغداری می­توان به چشم یک صنعت ارز آور نگاه کرد؟ شاید از خود سوال کنید که باغداری صنعتی چگونه است؟ به عنوان مثال انواع نهال بادام که برای احداث باغ بادام تجاری مورد استفاده قرار می­گیرد و یا حتی احداث باغ میوه­ای که بتواند مانند یک صنعت کارخانه­ای پولساز عمل کند ریزه کاری­های بسیار زیادی دارد و در ادامه ما به برخی از این ریزه کاری­ها اشاره خواهیم کرد.

Image

پولساز ترین درخت ایران

اولین رکن احداث باغ میوه صنعتی و تجاری انتخاب نوع درخت میوه پولساز و سود آور است، به جرات می­توان انواع نهال بادام را به عنوان پولسازترین درخت ایران معرفی کرد، چرا که علاوه بر ارزش بالای میوه­ی بادام در بازار به دلیل ارزش غذایی بالایی که دارد در بسیاری از دستورهای غذایی و دسرهای ایرانی مورد استفاده قرار گرفته و بازار بسیار گسترده­ای دارد، در واقع گسترده بودن بازار یک میوه می­تواند آن میوه را تبدیل به یک انتخاب صنعتی برای باغداران کند.

صنعتی مانند کاشی و سرامیک را تصور کنید، کارخانجات کاشی و سرایک در تولید این محصول جای شک و تردید ندارند چرا که می­دانند این محصول بازار پر تقاضا و گسترده­ای نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا داشته و صادارت این محصول حتی به کشورهای خاورمیانه نیز می­تواند برای ایشان ارز آوری بالایی داشته باشد، درخت بادام می­تواند حکم مشابه­ای داشته باشد و بازار گسترده­ی این محصول می­تواند به باغداران در بهره برداری تجاری کمک کند.

درخت بادام ویژگی­هایی دارد که می­تواند برای باغدار مانند یک کارخانه عمل کند، کارخانه­ای که با یک سرمایه گذاری اولیه می­تواند بیش از سی سال بی وقفه کار کرده و با تولید محصول درجه یک و بازار پسند نه تنها سرمایه­ی اولیه را به راحتی به باغدار بر می­گرداند بلکه با سود آوری بالا می­تواند درآمد سالانه خوبی نیز برای باغدار داشته باشد.

این کارخانه محصولی تولید می­کند که علاوه بر بازار پسندی و فروش بالا قابلیت صادرات را داشته و از همه مهمتر محصول این کارخانه به راحتی و در یک شرایط انبار مطلوب ماندگاری بالا داشته و هزینه­ی نگهداری محصول تا زمان به بازار رسیدن نیز ناچیز خواهد بود.

باغ بادام مدرن

قطعا و بدون شک باغ بادامی که مدرنیزه نشده باشد نمی­تواند نقش یک کارخانه صنعتی را بازی کند، باغداری که در بین انواع نهال بادام به دنبال سودآورترین نوع نهال برای احداث باغ خود بوده نمی­تواند تمام آینده­ی باغداری خود را با راه اندازی یک باغ با سیستم مدیریتی سنتی خراب کند، یک باغ بادام مدرن قطعا می­تواند همان کارخانه­ی صنعتی با ارز آوری و سود آوری بالا باشد اما یک باغ بادام با مدیریت سنتی پس از چند سال با کاهش کیفیت و راندمان باردهی رو به رو شده و باغدری را با ضرر همراه می­کند مانند کارخانه­ای که با مدیریت غلط در نهایت تعطیل می­شود.

Image

آبیاری درخت بادام:

یکی از مهمترین اصول مدرنیزه کردن باغ بادام استفاده از سیستم آبیاری مدرن در باغ است، انواع نهال بادام نیاز مختلفی به ابیاری دارند برخی مقاوم به خشکی هستند و برخی دیگر تحمل کمی در برابر کم آبی دارند اما به هر حال در آبیاری درخت بادام استفاده از سیستم­های مدرن آبیاری می­تواند کمک بزرگی به جلوگیری از ایجاد تنش آبی در باغ داشته باشد.

استفاده از سیستم­های مدرن آبیاری در باغ بادام علاوه بر جلوگیری از ایجاد تنش آبی و کمک به افزایش کمی و کیفی محصول بادام به جلوگیری از رشد علف­های هرز در باغ و همچنین انتقال و سرایت آفات و بیماری­های خاکزاد کمک بسیار بزرگی کرده و بنابراین با ایجاد بهبود در سلامت درختان به افزایش عمر مفید درختان کمک می­کند، مانند کارخانه­ای که با مراقبت اصولی از دستگاه و تجهیزات آن عمر مفید دستگاه­ها افزایش پیدا می­کند.

بهترین کود برای درخت بادام:

مورد دیگری که در باغداری مدرن و صنعتی بادام اهمیت بسیار زیادی دارد استفاده از بهترین کود برای درخت بادام است، فرقی نمی­کند چه رقم بادامی را کاشته­اید انواع نهال بادام نیاز یکسانی به عناصر غذایی و معدنی برای رشد و باردهی دارند اما نکته­ی حائز اهمیت این است که شرایط و میزان عناصر غذایی در خاک باغ شما با باغداران دیگر متفاوت است.

کود دهی مانند رساندن مواد اولیه برای کارخانه­ی تولیدی و صنعتی است اما اینجا یک فرق بسیار اساسی بین یک کارخانه و یک درخت بادام وجود دارد و آن بستری است که بادام در آن کاشته شده است، در یک منطقه خاک حاصلخیز است و در یک منطقه خاک فقیر و بنابراین ما نمی­توانیم یک نوع کود و یا یک فرمول کودی را برای همه درختان بادام توصیه کنیم.

در باغداری مدرن بادام یک باغدار باید در درجه­ی اول با انجام آزمایش تجزیه­ی خاک و برگ از نیاز درخت بادام خود به عناصر غذایی مطلع شود و در درجه­ی دوم برای رسیدن به عملکرد بهتر نوع کودی را مورد استفاده قرار دهد که درخت بادام او به آن نیاز دارد و در واقع کود دهی با نیاز سنجی اهمیت بسیار بیشتری نسبت به انتخاب بهترین کود دارد.

سم پاشی درخت بادام

یکی از اصول مدیریت در باغات بادام سم پاشی به موقع و اصولی و استفاده از سموم با کیفیت است، سم پاشی درخت بادام در باغ مدرن بر اساس برنامه و بر پایه­ی شناخت دقیق آفات و بیماری­ها انجام می­شود، در باغات مدرن و صنعتی بادام هیچ سمی بی هدف و بدون نیاز سنجی و در زمان نامناسب مورد استفاده قرار نمی­گیرد، بنابراین اگر قرار است یک باغ صنعتی را مدیریت کنید باید از مشاوره­های یک کارشناس حرفه­ای بهره ببرید و برنامه­ی مدیریتی درستی را در ابتدای هر سال به صورت مدون و تاریخ بندی شده در دستور کار خود داشته باشید.

در نظر داشته باشید که خود شما باغداران نیز باید نسبت به آفات و بیماری­های درخت بادام آگاهی کامل داشته باشید چرا که شما ممکن است برای هر مشکل دسترسی به کارشناس نداشته باشید و یا حتی به دلیل عدم آگاهی خیلی دیر متوجه آلودگی باغ خود شوید، برای آشنایی با آفات و بیماری­های بادام و نشانه­های درگیر شدن درختان خود به آنها می­توانید به سایت فروش نهال بادام نهالستان برتر نهال مراجعه کرده و مقالات مرتبط را مطالعه کنید و یا اینکه با مشاوران نهالستان برای دریافت راهنمایی­های بیشتر تماس برقرار کنید.

کلام آخر:

قطعا احداث باغ بادام مدرن و صنعتی که بازدهی بالایی برای شما داشته باشد کار تخصصی است و نیاز به دریافت اطلاعات روز دنیا دارد، دریافت این اطلاعات شاید برای شما کار دشواری باشد اما مشاوران برتر نهال می­توانند این اطلاعات را در قالب مشاوره رایگان در اختیار شما قرار دهند.

تماس با پالیز نهال:

09144501003

09144501009

 

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر
دی ان ان