اخبار و مقالات صناملک
X
رتبه بندی این مطلب:
2/0
840 بازديد
اندیشه به سمت ملارد- پایین تر از تالار قصر داریوش-املاک صناملک

مزایا و معایب زندگی در طبقه اول ساختمان

زندگی در طبقه اول ساختمان

زندگی در طبقه اول ساختمان

زندگی در طبقه اول ساختمان چه مزایا و معایبی دارد؟

با رواج برج‌نشینی و ساخته شدن آسمان‌خراش‌ها، زندگی در برج‌ها با واحدهای آپارتمانی زیاد رونق داشت و عده‌ی زیادی خواهان این مدل زندگی بودند. اما بعد از مدتی موارد دیگری اهمیت پیدا کرد که قبلا به آن‌ها توجهی نمی‌شد. داشتن فضای باز برای پیاده‌روی، واحدهای کمتر برای برخورد با افراد کمتر و داشتن فضای خصوصی بیشتر تبدیل به اولویت شد. خرید و فروش باغ ‌ویلا در شهریار توسط تیم حرفه ای صناملک قابل اجرا است.

 اگرچه زندگی در برج‌ها همچنان پرطرفدار است اما افرادی که زندگی در ساختمان‌های کم‌واحد را ترجیح می‌دهند هم کم نیستند. چه در برج و چه در ساختمان‌ها طبقه اول ساختمان معمولا انتخاب افراد نیست .

معمولا طبقه اول آپارتمان خیلی زود از گزینه‌ها حذف می‌شود در صورتی که مزایای طبقه اول کم نیست.
 

مزایای طبقه اول

 

  1. نیاز نداشتن به آسانسور

یکی از مزایای طبقه اول بی‌نیاز شدن از آسانسور است. با زندگی در طبقه اول آپارتمان دیگر نیازی به آسانسور نیست و یک‌راست از در ورودی می‌توان به خانه رفت. در این صورت با مشکلاتی که گهگاه برای آسانسورها پیش می‌آید و از کار می‌افتند و یا با قطعی برق هم، ساکنان طبقه اول آپارتمان به دردسر نمی‌افتند.

 

  1. دسترسی راحت‌تر به فضاهای بیرون

ساکنین طبقه اول آپارتمان به فضاهای بیرونی آپارتمان و حتی خارج از آپارتمان دسترسی بهترو آسان‌تری دارند. با زندگی در طبقه اول به راحتی می‌توان از فضای حیاط لذت برد و برای تغییر روحیه عصر را در فضای باز حیاط سپری کرد. امکان استفاده از فضاهای بیرونی اگرچه برای تمام ساکنین وجود دارد، اما برای ساکنین طبقه اول آپارتمان بسیار راحت‌تر است.

  1. بی‌نیازی از پله‌ها

یکی از بهترین مزایای طبقه اول بی‌نیازی از پله‌ها است. این مزیت مخصوصا برای سالمندان و افرادی که ناتوانی حرکتی دارند مفید است. اگرچه این روزها اکثر ساختمان‌ها آسانسور دارند اما خرابی و قطعی برق همیشه مخل کار آسانسورها هستند. در برخی ساختمان‌ها طبقه اول نسبت به سایر طبقه‌ها ارزان‌تر فروخته می‌شود.

 

  1. لذت بردن از تابستان‌های خنک‌تر

همه می‌دانیم گرما سبک است و میل به حرکت به سمت بالا را دارد. بنابراین طبقه اول آپارتمان خنک‌تر از طبقه‌های بالایی است. یکی از مزایای طبقه اول داشتن تابستانی خنک‌تر نسبت به سایر طبقه‌ها است.

 

  1. طبقه اول ساختمان سقف بلندتر

در برخی از ساختمان‌ها طبقه اول نسبت به سایر طبقه‌ها سقف بلندتری دارد. سقف بلند خانه را دلباز و بزرگ‌تر جلوه می‌دهد و اصلا می‌توان گفت یکی از مشکلات ساختمان‌های امروزی سقف‌های کوتاه‌تر است. بنابراین از مزایای طبقه اول می‌توان به داشتن سقف بلند که خانه را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد اشاره کرد.

 

  1. داشتن حیاط خلوت

یکی از مزایای طبقه اول داشتن حیاط خلوت یا پاسیو است. این ویژگی مختص ساکنین طبقه اول آپارتمان است و ساکنین طبقه‌های دیگر از آن بهره‌مند نیستند. حیاط خلوت فضای ارزشمندی است که می‌توان از آن استفاده‌های متعددی برای گذاشتن وسایل اضافی، تبدیل آن به فضایی برای پخت‌وپز و موارد دیگر کرد.

 

  1. رفت‌وآمد راحت‌تر مهمان‌ها

اگر جزو افرادی هستید که دایره دوستان‌تان بزرگ است و مهمان‌های زیادی به شما سر می‌زنند، زندگی در طبقه اول آپارتمان مناسب‌تر است

 

  1. طبقه اول ساختمان مناسب برای حیوانات خانگی

این روزها بسیاری از حیوانات خانگی نگه‌داری می‌کنند، اما نگه‌داری حیوانات در آپارتمان به‌خصوص سگ‌ها ممکن است کمی دشوار باشد. یکی از مزایای طبقه اول ساختمان این است که نگه‌داری حیوانات خانگی در آن راحت‌تر است و سروصدای حیوان و جنب‌وجوشش برای همسایه‌ها مشکلی درست نمی‌کند.

 

معایب طبقه اول 

 

  1. کم شدن حریم خصوصی

 اگر در طبقه اول زندگی می‌کنید و خانه‌تان رو به خیابان است حتما باید به فکر پوشاندن پنجره‌ها باشید. یکی از معایب طبقه اول  این است که به راحتی از خیابان قابل مشاهده است و حریم خصوصی کم‌تری نسبت به طبقه‌های بالایی دارید.

 

  1. امنیت کم‌تر

در دسترس‌ترین طبقه، طبقه اول است. یکی از مشکلات طبقه اول نرخ سرقت بیشتر نسبت به سایر طبقه‌ها است. دسترسی به طبقه اول چه از طریق پنجره‌ها چه از ورودی راحت‌تر است.

 

  1. نور کم‌تر

یکی از مهم‌ترین معایب طبقه اول ساختمان نور کم‌تر است. درختان و ساختمان‌های دیگر باعث می‌شوند طبقه اول کم‌ترین بهره را از نور طبیعی ببرد و باید برای جبران کمبود نور، از سیستم روشنایی مناسب داخل خانه استفاده شود.

 

  1. نزدیکی به خیابان

از دیگر مشکلات طبقه اول این است که به خیابان بسیار نزدیک است. این یعنی ساکنین طبقه اول آپارتمان با تمام اتفاق‌ها، بوها و صداهای خیابان مثل صدای دزدگیر، صدای بوق، صدای حرف زدن افراد، بوی زباله، بوی فاضلاب شریک هستند. دود و گرد و خاک هم از دیگر مشکلات طبقه اول است. ورود ناخوانده‌ی حشرات را هم می‌توان به لیست معایب طبقه اول اضافه کرد.

 

  1. منظره

یکی از مشکلات طبقه اول منظره است. هیچ منظره‌ای برای ساکنین طبقه اول به جز خیابان یا کوچه وجود ندارد.

 

  1. زنگ‌های آزاردهنده

یکی از معایب طبقه اول این است که بیشتر ساکنین وقتی کلیدشان را فراموش می‌کنند یا افراد غریبه وقتی نمی‌دانند کدام زنگ را باید بزنند یک‌راست سراغ طبقه اول می‌روند.

 

  1. هزینه‌ی بیشتر برای گرم کردن خانه

گفتیم یکی از مزایای طبقه اول ساختمان لذت بردن از تابستان‌هایی خنک‌تر است. این قضیه در زمستان می‌تواند تبدیل به یکی از معایب طبقه اول ساختمان شود. از آن‌جا که زیر طبقه اول پارکینگ یا پیلوت است در زمستان خانه سردتر است و گرم کردن آن هزینه ی بیشتری می‌برد.

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر
دی ان ان