اخبار و مقالات صناملک
X
رتبه بندی این مطلب:
5/0
134 بازديد
اندیشه به سمت ملارد- پایین تر از تالار قصر داریوش-املاک صناملک

صفر تا صد آشنایی با پارتیشن اداری

صفر تا صد آشنایی با پارتیشن اداری

صفر تا صد آشنایی با پارتیشن اداری

 

Image
 

 

به دنبال بهترین روش برای سازماندهی دکور اداری هستید؛ ولی نمی دانید از کجا شروع کنید؟ این مقاله برای شما مفید خواهد بود. چرا که قصد داریم در مورد انواع پارتیشن اداری و نحوه نصب و اجرای آن صحبت کنیم. امروزه رایج ترین روش برای ایجاد دکوراسیون اداری، استفاده از مزیت های پارتیشن اداری است. هم قیمت نصب مقرون به صرفه ای دارد، هم مانند دیوار آجری کثیفی و بهم ریختگی به وجود نمی آورد. در این مقاله به شما خواهیم گفت "0 تا 100 آشنایی با پارتیشن اداری و در ادامه با مزیتهای آن آشنا خواهیم شد.

پارتیشن اداری چیست؟

پارتیشن اداری یک سری جداکننده های دیواری اند که می تواند از جنس های مختلف شیشه، ام دی اف، چوب و یا آلومینیوم ساخته شود. هدف از اجرای پارتیشن اداری، سازماندهی فضای موجود و جدا کردن قسمت های مختلف اداره است. به طوری که هر کارمند برای انجام وظایف روزانه خود به بخش مخصوص خود مراجعه کند. چنانچه قصد ایجاد دکوراسیون اداری را دارید، می توانید برای ساخت اتاق کنفرانس، اتاق کارمندان و یا حتی آشپزخانه از پارتیشن اداری استفاده کنید. در واقع با بهره گیری از این جدا کننده ها شما می توانید یک فضای یکپارچه ی بدون اتاق را به هر تعداد دلخواه بخش بندی کنید. شاید از نظرتان اجرا و پیاده سازی چنین دکوری به هزینه زیادی نیاز داشته باشد؛ ولی قیمت نصب پارتیشن اداری خیلی هم مقرون به صرفه است. البته هزینه پیاده سازی انواع پارتیشن های اداری با هم متفاوت است. مهمترین فاکتور، متراژ محیط اداره و تعداد اتاقک های مورد نیاز است که شما با توجه به نیاز محیط و بودجه خود می توانید بهترین تفکیک سازی را در محیط اداره انجام دهید.
 

انواع پارتیشن اداری بر اساس تعداد جداره

 

Image

 

در این بخش شما را با انواع پارتیشن اداری آشنا می کنیم البته قصد داریم از لحاظ چند جداره بودن پارتیشن ها را با هم قیاس کنیم. پس اول هر کدام را نام می بریم و بعد در مورد هر یک از پارتیشن ها به طور کامل توضیح می دهیم تا با آگاهی نسبت به انتخاب هر یک اقدام کنید.

پارتیشن تک جداره

پارتیشن تک جداره، پارتیشن هایی هستند که دیوار جدا کننده آنها به طور عمودی و یکپارچه درون قابی مخصوص قرار می گیرند. جابجایی پارتیشن اداری تک جداره راحت است چرا که وزن سبکی دارد و راحت قابل انتقال است. متریال مورد استفاده در انواع پارتیشن های تک جداره با هم فرق می کند. انتخاب نوع متریال به فضای محیط و بودجه مشتری بستگی دارد.بنا بر درخواست مشتری پارتیشن تک جداره قابل پیاده سازی با شیشه، ام دی اف و آلومینیوم می باشد.

پارتیشن دوجداره

 در این نوع پارتیشن اداری، کابل های سیستم شبکه را می توان میان پنل های جداکننده قرار داد؛ چرا که فضای خالی مابین آن هاوجود دارد. این نوع پارتیشن ها از لحاظ مقاومت، نسبتاً مستحکم ترند و به ستون بندی نیازی ندارند. وزن سنگینی دارند و به راحتی به صورت ایستاده قرار می گیرند. لازم به ذکر است که امکان استفاده از کرکره و پرده ما بین شیشه ها وجود داشته و دارای مقاومت بالایی اند. پارتیشن اداری از نوع دوجداره هم مانند تک جداره از انواع متریال مختلف ساخته می شوند.

پارتیشن دوجداره شیشه ای عایق مناسبی برای ورود و خروج حرارت و صدا است، به همین دلیل موجب صرفه جویی در انرژی و ایجاد حریم خصوصی می شود. پارتیشن اداری از نوع دوجداره قابل پیاده سازی به وسیله ام دی اف، آلومینیوم، شیشه و ترکیبی از شیشه و ام دی اف می باشد.

انواع پارتیشن اداری از نظر نوع جنس

پارتیشن های اداری علاوه بر اینکه از نظر تعداد جداره با هم فرق می کنند، از لحاظ جنس و متریال های بکار رفته در سازه نیز متفاوت هستند. در این بخش قصد داریم انواع پارتیشن اداری از نظر نوع جنس را مورد بررسی قرار دهیم.

پارتیشن ام دی اف

این نوع پارتیشن ها مقاومت بالایی دارند و دوامشان مورد تایید مشتریان است. برخی مشتریان بنابر تقاضای خود و نیاز محیط، ترجیح شان استفاده از ام دی اف است؛ چرا که هم ظاهر قشنگی دارند هم با فضای اداره بیشتر سازگار است.

 

پارتیشن شیشه ای

 رایج ترین متریالی که طرفداران بیشتری را مجذوب می کند، نوع شیشه ای آن است. پارتیشن شیشه ای تک جداره یا فریم لس ظاهر شیک و خوشگلی دارند و از هیچ متریال اضافه ای مثل پرده استفاده نمی کند. بنابراین قیمت نهایی پارتیشن شیشه ای اداری تک جداره ارزان تر از نوع دوجداره آن تمام می شود.

پارتیشن ترکیبی)ام دی اف و شیشه)

ام دی اف در این نوع پارتیشن به عنوان اسکلت سازه و شیشه به عنوان دیوار جدا کننده مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع کارمندان برای ایجاد حریم خصوصی می توانند از بخش ام دی اف استفاده کنند و در عین حال به فضای بیرون از اتاق نیز اشراف داشته باشند.

پارتیشن ترکیبی)ام دی اف و آلومینیوم(

پارتیشن آلومینیومی تک جداره از دسته پارتیشن های خوش قیمت و با دوام است. برای نصب این نوع پارتیشن پروفیل سبک و سنگین به ترتیب به صورت افقی و عمودی قرار می گیرند. نوع آنادایز پارتیشن تک جداره آلومینیومی زیباتر است.
پ

مراحل طراحی و اجرای پارتیشن بندی فضای اداری

 

Image

 

بهتر است پیش از هر اقدامی ابتدا با مراحل طراحی و اجرای پارتیشن بندی فضای اداری آشنا شوید. اولین مرحله، ارزیابی متراژ داخلی اتاق ها و نیاز محیط اداری است. بعد از مشخص کردن متراژ باید مشخص کنید، فضای محیط اداره به چند بخش تفکیک شده نیاز دارد؟ چه وسایلی در هر بخش باید جای داده شوند؟ در دسترس بودن اندازه مبلمان و لوازم مورد نیاز هر کارمند در تعیین متراژ هر اتاق تاثیرگذار است. چنانچه جوانب مختلف را پیش از اجرای پارتیشن بندی در نظر نگیرید، ممکن است با مشکلات متعددی روبرو شوید. پیشنهاد ما به شما دریافت مشاوره های رایگان از یک تیم حرفه ای پارتیشن ساز است. تیمی که در زمینه طراحی دکور و پارتیشن بندی سال ها تجربه داشته باشد و بتواند بهترین ایده ها را در اختیارتان قرار دهد.

نتیجه گیری

در این مقاله متوجه شدیم اجرای پارتیشن اداری یکی از بهترین ایده ها برای تفکیک سازی محیط اداری است؛ متوجه شدیم پارتیشن های اداری انواع مختلفی دارد و از لحاظ تعداد جداره به دو نوع تک جداره و دوجداره تقسیم بندی می شوند. همچنین متوجه شدیم که قیمت انواع پارتیشن های اداری با توجه به متریال های مورد استفاده و تعداد جداره ها متفاوت است. چنانچه شما با توجه به آگاهی های بالا قصد طراحی دکور اداری را دارید، حتما از مشاوره های تیم پارتیشن ساز استفاده کنید. پارتیشن ساز با توجه به مکان اداره بهترین پیشنهاد را به شما ارائه می دهد. این تیم تمام تجهیزات مخصوص به پیاده سازی پارتیشن اداری را داشته و دارای افراد ماهر و کاربلد است.

 

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر
دی ان ان