اخبار و مقالات صناملک
X
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
306 بازديد
اندیشه به سمت ملارد- پایین تر از تالار قصر داریوش-املاک صناملک

عرضه نهال گردو در نهالستان معتبر جهاد کشاورزی در بیرجند، ارومیه، تهران

عرضه نهال گردو در نهالستان معتبر جهاد کشاورزی در بیرجند، ارومیه، تهران

عرضه نهال گردو در نهالستان معتبر جهاد کشاورزی در بیرجند، ارومیه، تهران

عرضه نهال گردو در نهالستان معتبر جهاد کشاورزی در شهر های بیرجند، ارومیه، تهران

با وجود اینکه درخت گردو به آب و هوای معتدل و سرد مناطق سازگاری زیادی دارد، ولی قادر به رشد در شرایط کم آب و آب و هوای سخت نیز هست، این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا کاشت نهال گردو در مناطقی از کشور رایج شود که برخی درختان در آنجا به سختی رشد می‌کنند، البته کاشت نهال گردو می‌تواند فرصت‌های شغلی در مناطق روستایی و شهری را بصورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم کرده و به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در این مناطق کمک کند، از این رو احداث باغ تجاری گردو در شهرهای بیرجند ارومیه و تهران اقتصادی است.

Image

نهال گردو چند سال عمر دارد؟

به طور عمومی نهال گردوی اصلاح شده و ژنوتیپ چند دهه بیشتر از نهال‌های سنتی و بذری عمر می‌کنند، به خاطر همین فروش نهال گردو ژنوتیپ پررونق‌تر است، اکثر نهال‌های اصلاح شده حداقل ۸۰ الی ۱۰۰ سال باردهی مستمر دارند البته در صورت نگهداری و مراقبت صحیح باغداران این عدد به ۱۲۰ سال نیز افزایش پیدا می‌یابد.

 عوامل تاثیرگذار بر روی سن نهال گردو و دوره باردهی آن باید به انتخاب و خرید نهال گردو در ارومیه سازگار با منطقه اشاره کرد که تاثیر زیادی بر رشد و توسعه نهال گردو دارد، برخی از ارقام گردو در شرایط آب و هوایی خاص رشد کرده و باید بر اساس شرایط آب و هوایی و خاک متناسب انتخاب شود.

از نظر مهندسین نهالستان خاک و شرایط محیطی تاثیر زیادی بر روی رشد و توسعه نهال گردو دارد، خاک‌هایی با pH خنثی برای رشد گردو بهتر بوده و آب و هوای کنی سردسیری و رطوبت ۴۰ الی ۶۰ درصد نیز باعث افزایش عمر اقتصادی درخت گردو خواهد بود، انتخاب نهال سالم که بیماری ندارند و ریشه سالم و قوی دارند، به باغدار کمک می‌کند تا سالیان طولانی باغ گردوی خود را حفظ کند.

البته مهندسین کشاورزی به هنگام فروش نهال گردو معتقد هستند، روش کاشت و مراقبت صحیح نیز باعث رشد و توسعه نهال گردو به صورت اقتصادی می‌شود، مراقبت مناسب از نهال‌ها شامل آبیاری، تغذیه، کاشت و علف‌زدایی است، عوامل محیطی مانند دما، نور، رطوبت و وزن خاک بر سن نهال گردو تاثیر می‌گذارد، گردو در مناطق با دمای معتدل و روزهای طولانی‌تر رشد بهتر و عمر طولانی‌تری خواهد داشت.

 

\

Image

مراحل احداث باغ تجاری و مدرن گردو در شهر بیرجند، ارومیه و تهران چگونه است؟

 کاملاً مشخص است خرید نهال گردو در تهران و احداث باغ تجاری و مدرن در شهر بیرجند، ارومیه و تهران اقتصادی و پرسود است، ولی باغداران بهتر است قبل از خرید نهال گردو با مراحل احداث باغ تجاری آشنایی کاملی داشته باشند

  •  بررسی بازار و پتانسیل: در این مرحله، ابتدا باید بازار و پتانسیل فروش محصولات گردو در منطقه یا شهرستان مورد نظر بررسی شود، شامل تحقیق در مورد نیازها و تقاضای بازار، رقبا، وضعیت اقتصادی منطقه و مزایای منحصر به فرد باغ تجاری مدنظر است.
  • انتخاب مكان: بعد از بررسی بازار و پتانسیل، باید مکان مناسبی برای احداث باغ تجاری انتخاب شود، این مکان باید دارای خاصیت مناسبی برای کاشت نهال گردو بوده و به راحتی قابل دسترسی باشد (نزدیک به جاده‌ها یا محیط شهری) و دارای زمین کافی برای گسترش فعالیت‌ها باشد.
  • برنامه‌ریزی باغ و تأسیسات: باغدار قبل از خرید نهال گردو در بیرجند، باغ را به طور دقیق طراحی کرده و برنامه‌ریزی کند، این برنامه ریزی شامل خرید نهال گردو، سیستم آبیاری، تاسیساتی حفاظتی و آماده سازی بستر باغ برای کاشت نهال گردو است.
  • تامین امکانات و تجهیزات: بعد از برنامه‌ریزی باغ و تأسیسات، باید امکانات و تجهیزات مورد نیاز مانند گیاهان، بذر، کود، آبیاری،دستگاه‌ها و وسایل لازم برای برداشت و بسته‌بندی محصولات تهیه شود.
  •  استخدام نیروی کار: برای اجرای این طرح، نیاز به استخدام نیروی کار ماهر و نیروهای فنی و مدیریتی دارید.
  •  تبلیغات و بازاریابی: بعد از راه‌اندازی باغ، باید روش‌های تبلیغاتی و بازاریابی را برای جذب مشتریان و افزایش فروش محصولات انتخاب کنید.
  •  مدیریت و برنامه‌ ریزی: برای موفقیت دائمی باغ تجاری، نیاز به مدیریت و برنامه‌ ریزی مداوم است که شامل کنترل مالی، مدیریت کیفیت محصولات، مدیریت نیروی کار و برنامه‌های گسترش و توسعه است، در صورت لزوم می‌توانید از مشاوره پس از فروش نهال گردو از نهالستان‌های معتبر بهره ببرید.

 

Image

معتبرترین سایت در زمینه خرید انواع نهال بادام، میوه و گردو  در شهر های بیرجند، ارومیه و تهران سایت پالیز نهال به ادرس “paliznahal.ir”  می باشد. Paliznahal.ir با در اختیاز داشتن کادر مجرب و حرفه ای و نهالستان های تخصصی جهت خرید انواع نهال به مرجع اصلی خرید نهال، نهالستان تبدیل شده است.

علاوه بر آن می توانید با مراجعه به paliznahal و شرکت پالیز نهال از قیمت نهال گردو مانند نهال گردو تخم مرغی ژنوتیپ برتر مطلع شده و خرید خود را نهایی کنید.

 

کلام آخر

 

باغداران شهر بیرجند، ارومیه و تهران برای خرید نهال گردو به صورت تضمینی با امنیت بالا که تلفات کمتری داشته باشد، همچنین آشنایی با انواع نهال گردوی سازگار با مناطق خود و قیمت نهال گردو می‌توانند به سایت برتر نهال مراجعه کرده و کاتالوگ این شرکت را دانلود کنند، با مطالعه کاتالوگ شرکت اطلاعات تکمیلی و علمی را به دست خواهند آورد.

 

تماس با پالیز نهال: 09144501003

تماس با برتر نهال:  09141832393

 

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر
دی ان ان