اخبار و مقالات صناملک
X
رتبه بندی این مطلب:
/3
1432 بازديد
اندیشه به سمت ملارد- پایین تر از تالار قصر داریوش-املاک صناملک

سوالات مهم از مشاور ملک

قبل از خرید ملک چه سوالاتی باید از مشاور بپرسیم ؟

قبل از خرید ملک چه سوالاتی باید از مشاور بپرسیم ؟

انتخاب خانه بزرگترین انتخاب برای داشتن یک زندگی پر از آرامش است، پس باید در انتخاب و خرید خانه دقت زیادی داشت. بعضی از مردم نگاه اول به زیبایی و ظاهر خانه اهمیت می دهند و تا پای معامله می روند دریغ از اینکه گزینه های پراهمیت دیگری که در زیر برای شما همراهان عزیز صناملک بازگو میکنیم اهمیت بسزایی دارد . خرید و فروش باغ ‌ویلا در شهریار توسط تیم حرفه ای صناملک قابل اجرا است.

به گزارش صناملک اولین سوالی که از مشاور محترم باید بپرسید این است که :

 

علت فروش خانه چیست؟

دلیل فروش خانه یکی از سؤالاتی است که میتواند جواب تمامی سوالات دیگر شمارا بدهد. اگر صاحب‌خانه در پاسخ دچار تعلل شد و علت فروش را درست توضیح نداد، باید در خرید خانه شک کنید. همچنین اگر پاسخ او شامل جملاتی از قبیل منطقه ناامن، آزار همسایه‌ها یا شرایط نامناسب محله باشد بهتر است که این خانه را کنار بگذارید، البته نکته مثبت اینجاست که علت فروش خانه از سؤالاتی است که ممکن است قیمت فروش را پایین ‌بیاورد!

همسایه ها چگونه هستند؟

اگرچه شما با همسایه خود زندگی نمی‌کنید، اما آرامش و یا تنش خانواده آن‌ها بر شما نیز تأثیر می‌گذارد. شما باید قبل از خرید خانه ببینید که آیا همسایه‌های شما با فرهنگ آپارتمان‌نشینی آشنایی دارند؟ فرزند کوچک دارند؟ سروصدا و یا رفت‌وآمد آن‌ها زیاد است؟ مجرد هستند یا متاهل و خیلی مسائل دیگر که حق شماست درمورد همسایه‌های خود بدانید.

 این خانه چه مشکلاتی دارد؟

اگر شما مشکلات خانه را بدانید احتمالا در تخفیف گرفتن راحت‌تر خواهید بود. بهتر است  قبل از خرید خانه این سؤال را از مشاور املاک بپرسید.

آخرین تاریخ بازسازی خانه چه موقع بوده است؟

این حق شماست که در هنگام خرید خانه از آخرین تعمیرات و بازسازی اطلاع پیدا‌ کنید. برای مثال اگر ایزوگام خانه متعلق به سال‌ها پیش باشد و یا دیوارها مشکل داشته باشند شما باید به‌محض ورود به خانه به بازسازی خانه بپردازید و خود را در مخارج دیگر درگیر کنید، پس اگر تاریخ بازسازی خانه متعلق به مدت‌ها پیش باشد، بهتر است که از خرید این خانه منصرف شوید و یا اگر مایل هستید که حتما همین خانه را خریداری‌ کنید با دریافت پاسخ این سؤال ممکن است تخفیف خوبی از فروشنده بگیرید.

موقعیت مکانی خانه چگونه است؟

محله‌ای که در آن زندگی خواهید کرد نیز بسیار مهم است. باید بدانید که موقعیت مکانی آن محل از نظر مراکز خرید، فروشگاه‌ها، مدارس و دسترسی به وسایل نقلیه در محله‌ی موردنظر به چه صورت است، همچنین جذابیت‌های تفریحی، امکانات چگونه است.

تغییرات قیمت فروش چگونه بوده است؟

شما باید از مشاور املاک در مورد تغییرات قیمت خانه از زمانی که برای فروش گذاشته شد تا امروز تحقیق‌کنید. گاهی فروشنده به دلیل نیاز شدید مالی قیمت خرید خانه را پایین می‌آورد، اما گاهی هم این کاهش قیمت به دلیل ضعف خانه است که در هر حال شما باید در جریان این دلایل باشید.

مدت‌زمانی که خانه برای فروش گذاشته‌شده است؟

کسب اطلاعات در این زمینه باعث می‌شود که شما با آگاهی کامل دست به خرید بزنید؛ به این صورت که اگر استقبال از این خانه کم بوده است، پس شما هم باید در انتخابتان دقت بیشتری به خرج دهید. بهتر است هوشمندانه عمل کنید، شاید مشکلی وجود داشته باشد!

 هزینه جانبی چقدر هستند؟

امروزه هزینه‌های جانبی خانه از مسائل حائز اهمیت هستند، پس حتما باید در هنگام خرید خانه موردبررسی قرار بگیرند و مطابق بودجه خانواده شما تنظیم شوند.

وضعیت پارکینگ ماشین؟

یکی از مواردی که بعضی از مردم فراموش‌می‌کنند درمورد آن سؤالی بپرسند، وضعیت پارکینگ است. اگر ماشین شخصی دارید بهتر است هنگام خرید خانه در این ‌باره سؤال بپرسید، چون نبود پارکینگ می‌تواند دردسرها و همچنین خطرات بسیاری را برایتان به همراه داشته باشد.

وضعیت عمومی ساختمان؟

وضعیت عمومی ساختمان شامل عرض ورودی ساختمان، عرض راه‌پله، تعداد واحدها در هر طبقه وضعیت ایمنی می‌شود که برای جابجایی وسایل باید مورد بررسی قرار بگیرد.

تاریخ بازسازی خانه در چه زمانی است؟

باید قبل از خرید خانه از آخرین دست‌کاری‌ها و بازسازی‌های صورت‌گرفته، مطلع باشید. مثلا ایزوگام بام خانه، تغییر لوله‌ها و یا موارد دیگر، بسیار مهم هستند و باید درباره‌ی آنها سؤال کنید.

هزینه شارژ و قبوض چگونه است؟

هزینه‌های جانبی خانه نیز بسیار اهمیت دارند. باید حتما درباره‌ی میزان قبوض مصرفی مختلف، اطلاعات کسب کنید و هزینه‌ی شارژ را بدانید.

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر
دی ان ان