اخبار و مقالات صناملک
X
رتبه بندی این مطلب:
2/5
792 بازديد
اندیشه به سمت ملارد- پایین تر از تالار قصر داریوش-املاک صناملک

ملک اکازیون چه ویژگی هایی دارد ؟

ملک اکازیون به چه معناست؟

ملک اکازیون به چه معناست؟

 

 

به زبان ساده "ملک اکازیون" یعنی ملک همه چیز تمام! یعنی از هر نظر ملک مناسب است و نسبت به املاک مشابه در منطقه قیمت پایین‌تر و امکانات بهتری دارد.

واژه اکازیون یاoccasion به معنای دارای شرایط ویژه، استثنائی و خاص است. خرید و فروش باغ ‌ویلا در شهریار توسط تیم حرفه ای صناملک قابل اجرا است.

به خانه‌ای که نسبت به املاک مشابه، قیمت پایین‌تر و امکانات و شرایط بهتر و کامل‌تر داشته باشد، ملک اکازیون می‌گویند. وقتی مشاوری می‌گوید این ملک اکازیون است، یعنی نسبت به بودجه و شرایط خریدار، این خانه بهترین انتخاب نسبت به دیگر خانه‌ها است.

 

شرایط یک خانه اکازیون

  1. قیمت پایین تر ملک نسبت به موارد مشابه آن
  2. کیفیت بالای ساخت‌وساز
  3. کاربری و شرایط منطقه
  4. میزان قدرالسهم
  5. ساکنین ساختمان
  6. شرایط ویژه پرداخت و خرید خانه
  7. میزان مشاعات
  8. امکان تجمیع
  9. منطقه
  10. اعیان از عرصه
  11. تسهیلات مناسب
  12. سهل البیع
  13. بر ساختمان
  14. سنددار بودن آن
  15. سن ساختمان

 

لازم است در این جا به توضیح چندمورد بپردازیم :

 

کاربری و شرایط منطقه

تراکم جمعینی پایین، امکانات و خدمات رفاهی و تفریحی مناسب نسبت به جمعیت منطقه و بکر بودن منطقه، از جمله فاکتورهای مهم در یک ملک اکازیون است.

 

قدرالسهم ملک

منظور از قدرالسهم آپارتمان سهم هر واحد آپارتمانی از زمین اختصاص داده شده به کل مجتمع آپارتمانی است که اصطلاحاً به آن سهم اعیان از عرصه نیز گفته می‌شود. هر چقدر مساحت قدرالسهم ملک بیشتر باشد، ملک دارای ارزش بیشتری خواهد بود؛ بنابراین آن دسته از مجتمع‌های آپارتمانی که در زمین وسیع‌تری بنا شده باشند، دارای قدرالسهم آپارتمان بیشتری بوده و از ارزش بیشتری برخوردار هستند. هنگامی که هریک از مالکین دارای قدرالسهم زیادی از زمین باشند، به آن ملک، ملک اکازیون می‌گویند.

 

شرایط ویژه پرداخت

شرایط پرداخت بسیار مهم است. یکی از مهم‌ترین عوامل در سرانجام رساندن معامله ملک، انعطاف فروشنده در شرایط دریافت مبلغ معامله است. دریافت مبلغ به صورت اقساطی، معاوضه یا از طریق وام‌ می‌تواند شرایط مطلوب‌تری برای خریدار باشند. شرایط راحت و منعطف پرداخت از فاکتورهای مهم در یک ملک اکازیون محسوب می‌شود.

 

مشاعات خانه

مشاعات خانه، فضاهای اشتراکی بین ساکنان خانه یا آپارتمان از جمله آسانسور، لابی، حیاط، بام، پارکینگ و غیره را شامل می‌شود. در یک خانه اکازیون، مشاعات باید در بهترین حالت ممکن قرار داشته باشد تا افراد ساکن در ساختمان بتوانند بهترین بهره‌وری را از آن‌ها داشته باشند. مواردی مانند نظافت، سرویس و نگهداری مشاعات، فاکتورهایی هستند که در میزان رضایت ساکنان در خانه‌های اکازیون مهم هستند.

 

امکان تجمیع ملکی که فرسوده و قدیمی است

امکان تجمیع ملک با املاک مجاور و ایجاد قطعات بزرگ‌تر به منظور استفاده از تراکم ساختمانی بیشتر، خصوصا در مناطقی که بافت فرسوده دارند، یکی از فاکتورهای مهم خانه اکازیون است. خانه‌هایی که شرایط تجمیع دارند، در آینده سود خوبی عاید مالکان می‌کنند.

 

سهل البیع

همیشه ملکی را بخرید که برای فروختن آن احتیاج به گشتن به دنبال مشتری نداشته باشد و به راحتی و به محض اقدام به فروش برسد

 

اعیان چقدر از عرصه

احتمالا با مفهوم عرصه و عیان آشنا شده اید ، عرصه همان کل مساحت زمین اصلی است و هنگامی که ساختمانی برآن بنا می شود ، به میزان زیر بنای ملک ساخته شده اعیان می کویند .

حال اگر میزان اعیان از عرصه به مقدار مناسب باشد ، شما ملک بهتری را پیدا کرده اید.

 

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر
دی ان ان