اخبار و مقالات صناملک
X
رتبه بندی این مطلب:
2/8
4995 بازديد
اندیشه به سمت ملارد- پایین تر از تالار قصر داریوش-املاک صناملک

تخت رستم شهریار

تخت رستم شهریار

سابقه تمدن در شهریار بر اساس شواهد باستان شناسی و بناهای تاریخی به قبل از میلاد مسیح و حدود ۶۰۰۰ سال پیش باز می گردد، گفته می شود، معنای شهریار را در فرهنگ لغت فارسی برابر با «کلان شهر» و یا «بزرگ شهر» دانسته اند، این شهر در گذشته از بلاد «ری» محسوب می شده است، باستان شناسان معروفی چون آندره گودار، ماکسیم سیرو ویداگودار کاوش های متعددی در شهریار انجام داده اند.

در جلگه شهریار، شامل ۳ شهرستان ملارد، قدس و شهریار نزدیک به ۸۰ اثر تاریخی و طبیعی وجود دارد، که مجموعه این جاذبه ها یک بسته گردشگری فوق العاده و بی نظیر برای حضور گردشگران و مسافران در شهریار را فراهم می کند.

آتشکده «تخت رستم» ملارد متعلق به دوره ساسانی

این آتشکده مربوط به دوره ساسانی و از آتشکده های مهم این دوره بوده است، که برای رسیدن به آن باید در جاده «وحیدیه» به سمت روستاهای «قجر» حرکت کرده و «نورآباد» و «قشلاق» را پشت سر بگذارید و در انتها به کوهی مشهور به «تخت رستم» برسید، مسیر رسیدن به تخت رستم، بسیار آرام، دل نشین و زیبا است، که از باغ های معروف و قدیمی شهریار با درختانی کهنسال می گذرد.

این بنا بر روی کوهی مخروطی شکل و جذاب و پر ابهت با ارتفاعی حدود ۱۳۰۰ متر به نام کوه «تخت رستم» قرار دارد، که در سال ۱۳۱۶ به شماره ۳۰۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

این اثر تاریخی ۲ سکو دارد، که سکوی اول متعلق به پیروان دین زرتشت و سکوی دوم متعلق به روحانیون این دین بوده است.

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر
دی ان ان