اخبار و مقالات صناملک
X
رتبه بندی این مطلب:
3/2
8549 بازديد
اندیشه به سمت ملارد- پایین تر از تالار قصر داریوش-املاک صناملک

خرید باغ ویلا

نکات مهم در رابطه با خرید باغ ویلا

نکات مهم در رابطه با خرید باغ ویلا

این مقاله در سایت صناملک  به منظور آگاهی هرچه بیشتر شما عزیزان در خصوص خرید باغ ویلا ارائه شده است .

خانه آخرین محلی است که برای شما آرامش و راحتی فراهم می کند. مهم نیست چه اندازه است و چه امکاناتی دارد یا ندارد، اما برای تصمیم گیری بهتر در رابطه با خرید، اجازه دهید شما را با مقرون به صرفه ترین سبک های مختلف خانه آشنا کنیم و به سراغ لوکس ترین آنها برویم. کلماتی مانند باغ ویلا امروزه بسیار متداول و رایج شده است. اما تفاوت ویلا با خانه در چیست و چه ویژگی هایی موجب وجه تمایز آنها می شود؟

کلید اصلی هر تعطیلات انتخاب محل اقامت مناسب است. آپارتمان یا ویلا گزینه های عالی هستند اما هر کدام شرایط خاص خود را دارد. در حقیقت باغ ویلا از جمله مکان های راحت و آرامبخشی هستند که به دور از هیاهوی شهری واقع می شوند. این نوع از خانه ها اغلب در اندازه های بزرگتر از یک خانه شهری معمولی ساخته می شوند. ممکن است مانند اغلب افراد شما نیز در فکر فراهم کردن یک فضای بزرگ برای خانواده پر جمعیت خود باشید و یا ممکن است در فکر داشتن یک استخر خصوصی باشید یا حتی ممکن است برای ایجاد فضای مناسب عکس برداری به دنبال نمایی خیره کننده باشید. به جرات می توانیم بگوییم که شما می توانید هر آنچه در ذهن خود از یک فضای آرامبخش و سرگرم کننده دارید را با خرید باغ ویلا برآورده کنید.

خرید و فروش باغ ‌ویلا در شهریار توسط تیم حرفه ای صناملک قابل اجرا است.

یک خانه معمولی، یک آپارتمان یا باغ ویلا کدام گزینه برای شما مناسب خواهد بود؟

برای رسیدن به پاسخ این سوالات دانستن تفاوت بین این اصطلاحات بسیار مهم است تا بتوانید یک خرید آگاهانه انجام دهید و همچنین از سرمایه گذاری خود برای خرید املاک نهایت استفاده را ببرید.

 

آپارتمان چیست؟

یک فضای مسکونی در یک ساختمان چند واحدی آپارتمان نامیده می شود. آپارتمان ها نیاز مسکن افراد متعلق به گروه های کم درآمد را تأمین می کنند. یک آپارتمان قادر است تسهیلات اولیه مسکن را برای افراد با منبع درآمد محدود و ثابت فراهم کند و معمولاً به عنوان مسکن طبقه متوسط خوانده می شود. آپارتمان ها می توانند بسته به ابعاد و اندازه، تعداد اتاق خواب، امکاناتی که در اختیار افراد قرار می دهند و مناطقی که به فروش می رسند، به گروه های مرفه نیز تعلق داشته باشند.

 

آپارتمان های شخصی ساز:

آپارتمان های ساخته شده توسط سازندگان فردی، آپارتمان شخصی ساز خوانده می شوند. این ساختمان ها بخشی از یک شهر بزرگ و سازمان یافته محسوب نمی شوند و از نظر قانونی بیش از چهار طبقه نیستند. بنابراین، می توان آنها را نسخه های کوچک تر آپارتمان های چند طبقه دانست که هر طبقه از یک واحد تشکیل شده است.

 

آپارتمان های چند طبقه:

این آپارتمان ها با واحدهای مجزا در یک طبقه مشخص می شوند. این نوع آپارتمان ها اغلب سازمان یافته هستند و سازندگان در بخشی از آن یک دفتر کوچک در اختیار دارند. در واقع برای اتمام یک پروژه با بودجه و فاصله زمانی محدود، چند واحد خانه در مجاورت یکدیگر ساخته می شوند و دیوارهای مشترک دارند

یک پنت هاوس ممکن است از ویلا ارزان تر باشد، زیرا هزینه آن به منطقه ساخت نیز بستگی دارد. اما، یک پنت هاوس مطمئناً گران ترین واحد مسکونی در یک آپارتمان چند طبقه است. این طبقه بالاترین آپارتمان در یک ساختمان چند طبقه است. از آنجا که تمام آپارتمان های این طبقه ادغام شده و به عنوان یک واحد مسکونی ساخته می شوند، بدیهی است که پرهزینه تر از تمام آپارتمان ها باشد.

 

ویلا چیست؟

در حال حاضر، از میان انواع آپارتمان ها، حرکت به سمت آن دسته از مسکن هایی است که استقلال خاصی را ارائه می دهند و بهترین گزینه از این مجموعه را می توان خانه های ویلایی عنوان کرد. همتای لوکس یک خانه مستقل، ویلا نامیده می شود. در این نوع از خانه ها اغلب از فضای مشخصی برای محوطه سازی و درختکاری استفاده می شود. بر اساس قوانین کشوری که در آن زندگی می کنید اجازه افزایش طبقات در ویلا می تواند متفاوت باشد اما به طور معمول باغ ویلا دارای یک ملک مستقل غیر طبقاتی است، بنابراین یک ویلا ممکن است دارای چند طبقه نباشد. در صورتی که از ایده زندگی در یک منطقه دارای امکانات و اجتماعی استقبال می کنید اما به دنبال کسب حس آرامش و خوشایند بودن در یک خانه زیبا با ابعاد و اندازه های بزرگ تر از آپارتمان هستید خرید باغ ویلا می تواند یک گزینه ایده آل برای شما باشد.

 

چرا خرید ویلا؟

دلایل متعدد اقتصادی باعث شده در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری در بخش زمین و مسکن رونق خاصی داشته باشد. با توجه به تورم‌های شدید در این سال‌ها بسیاری از افراد برای حفظ ارزش سرمایه‌شان تصمیم به خرید ویلا می‌گیرند که اگر به دقت ویلای موردنظرشان را انتخاب کنند سرمایه‌گذاری مناسبی محسوب می‌شود.

اما مسائل اقتصادی تنها دلیل رونق خرید و فروش ویلا در سال‌های اخیر نیست. زندگی شهری روز به روز سخت‌تر می‌شود. کلان‌شهرها هر روز گسترده‌تر، شلوغ‌تر و پرازدحام‌تر می‌شوند. آلودگی هوا و آلودگی صوتی نیز در این چند سال چند برابر شده است. تمام این موارد می‌تواند موجب شود افراد از شهرها فراری باشند و به مناطق بکر، خلوت و آرام‌تر روی بیاورند.

حتی اگر افراد به خاطر شغلشان نتوانند در مناطق ویلایی زندگی دائمی داشته باشند، ترجیح می‌دهند خانه‌ای در این مناطق داشته باشند که هر وقت به تعطیلات خوردند یا خواستند چند روزی را به دور از هیاهو و جنجال شهر سپری کنند، به آنجا بروند.

 

چه ویلاهایی را نخریم؟

هنگام جستجوی ویلای مناسب مطمئنا به گزینه‌های مختلفی بر می‌خورید. توصیه می‌کنیم قبل از خرید ویلا با ویژگی‌های زیر کمی بیشتر تأمل کنید.

  • سراغ ویلاهایی که در موقعیت جغرافیایی خطرناک احداث شده‌اند نروید. امکان آسیب دیدن ویلاهایی که حریم رودخانه را رعایت نکرده‌اند یا بر روی زمین‌های سست بنا شده‌اند زیاد است.
  • پیش از خرید ویلاهایی که در حریم دکل‌های برق فشار قوی دارند کمی بیشتر فکر کنید. تحقیقات علمی نشان داده‌اند که تشعشعات این دکل‌ها مضر هستند. حالا که قرار است هزینه کنید بهتر است ویلایی بدون‌ خطر بخرید.
  • قید خرید ویلاهایی را که در مناطق پرت و دورافتاده احداث شده‌اند بزنید. این ویلاها می‌توانند از نظر امنیتی مشکل‌ساز باشند.
  • قبل از خرید مطمئن شوید که ویلای موردنظر در محیطی پر سر و صدا قرار ندارد. مطمئنا ویلاهایی که کنار ورزشگاه‌ها، زمین‌های ورزشی یا نزدیک مدارس هستند آن آرامشی را که شما به دنبالش هستید ندارند.
  • به ویلاهایی که زیر قیمت بازار به فروش می‌رسند بدبین باشید. این ویلاها معمولا مشکلات مالکیتی یا کاربری زمین دارند. اگر هم تصمیم به خرید این نوع ویلاها گرفتید حتما مطمئن شوید که از نظر حقوقی مشکلی متوجهشان نباشد.

 

جمع‌ بندی خرید ویلا :

  • وضعیت پرنوسان اقتصاد در سال‌های اخیر و افزایش فشار شهرنشینی موجب شده خرید و فروش ویلا رشد قابل‌توجهی داشته باشد.
  • ویلاهای ساحلی نسبت به ویلاهای جنگلی دسترسی بهتری به امکانات شهری دارند، اما قیمتشان بالاتر است. خرید ملک و زمین ویلایی ساحلی و جنگلی بسیار سلیقه‌ای است.
  • ویلاهای شهرکی امکاناتی را دارند که ویلاهای مستقل ندارند، اما در این ویلاها حریم شخصی محدودتری دارید.
  • پیش از خرید تعیین کنید به ویلایی با چه اندازه‌ای نیاز دارید. اگر خانواده‌ای پرجمعیت هستید سراغ ویلاهای دوبلکس یا تریبلکس و اگر خانواده‌ای کم‌جمعیت هستید سراغ ویلاهای فلت بروید.
  • هنگام خرید ملک و زمین ویلایی علاوه بر کیفیت نما به کیفیت مصالح مورد استفاده در داخل و نقشه‌ خانه نیز توجه کنید.
  • موقع خرید ملک و زمین ویلایی مطمئن شوید که ملک در زمینی با کاربری مسکونی ساخته شده باشد.

 

در لینک زیر می توانید باغ ویلاهای مورد نظر خود را مشاهده کنید و با ما مشورت کنید:

 

باغ ویلاهای صناملک

 

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر
دی ان ان